מילים מהדרך - התחלה

כבר זמן מה שעוברות בי מחשבות לשים את המסע שהתחלנו לצעוד בו במילים... למילים יש את הכוח גם לעבד את החוויה, וגם להנכיח אותה על הדף, לתת לה תוקף במציאות.
מצטרפת לכך המחשבה להוציא את המילים שיוולדו בי בדרך החוצה' אל העולם. .אולי משהו באפשרות לחלוק את החוויה הזאת עם אחרים- אנשים שקרובים אלי, אנשים שחלפו בדרכי, וגם אנשים שעדיין לא פגשתי ושאולי אפגוש רק דרך המילים, משהו באפשרות הזאת מייצר עוד סוג של מפגש עם העולם, עם האחר. ואני מרגישה שעוד לפני שיצאנו לדרך הזו- אנחנו כבר מתחילים לגלות את העושר של המפגשים שהיא מזמנת....
אז... הכל התחיל כמו כל ההתחלות- ברעיון... מחשבה... סוג של חלום... לנסות צורת חיים אחרת. צורת חיים שמאפשרת לנו להיות קרוב יותר לטבע. להשיל מעלינו חפצים מיותרים, קירות של בטון, מותרות ונוחות שהורגלנו אליהם, לטובת חיים פשוטים, בהם אנחנו רק עוד צד בתוך הקיום ההרמוני של העולם. לקבל במידה מהשפע שקיים בטבע- שמיים, שמש, מים, אדמה, צומח.... וללמוד איך להחזיר לטבע באופן שמתגלגל בתוך מחזוריות החיים והעולם. בתנועה מתמדת וזורמת.
אז אחרי שנים רבות שהחלום הזה משייט לו במוחי תחת הקטגוריה של "אולי יום אחד..." ועוד מספר שנים של שיחות עם האיש שלי, החצי המשלים שלי, שחוץ מלחלוק חיים משותפים, גילינו שאנחנו יכולים לחלוק גם חלומות משותפים... החלטנו ש"היום אחד" הוא עכשיו.
מצאנו חלקת אדמה להתמקם בה, הודענו על עזיבת הבית ששכרנו בשנים האחרונות, והתחלנו בתהליך של בניית קראוון נגרר למגורים.
השלב של הרעיון, לחלום- זה החלק הקל. רוב האנשים עוצרים שם. (מאז שהחלטנו להוריד אותו למציאות- 80 אחוזים מהתגובות היו – "זה החלום שלי/של בעלי/כשהילדים יגדלו...20 האחוזים הנותרים היו- "אתם לא נורמליים, נפלתם על השכל."..
בלוג נודד

להיות נוכח

ארטמיס היא רכב שברולט גדול ושרירי המצויד במנוע מפלצתי, רכב רחב וכבד למדי והנהיגה בו מחייבת תשומת לב מלאה, נוכחות מרוכזת שלי בכל שלבי הנהיגה. שלא בדומה לרכבים החדשים המסייעים בתיקון שגיאות הנהג בזמן הנהיגה ארטמיס דורשת נוכחות מלאה ותכנון מוקדם של כל פניה וכל עצירה במהלך הנסיעה בכביש כמו גם בחירה מוקפדת של המקום בו אני רוצה לחנות למהלך הלילה או השעות הקרובות.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

להיות בחוויה

ראיתי שלג בחיי, ביקרתי באתרי שלג בחו"ל, השתדלתי לדלג בארץ לכל סופת שלגים טובה, בירושלים, במירון ברמת הגולן אפילו זכיתי להיות עד לשלג ההוא בחורף 92 בכרמל אבל מעולם לא חייתי בשלג. השבוע עליתי עם ארטמיס ומלמל לפני ירידת השלג לצפון רמת הגולן מתוך תחושה פנימית שאני רוצה לחיות בשלג למספר ימים.
  אורי שפירא      Israel
בלוג נודד

הצורך להיות בתנועה מתמדת

ארטמיס בדרכים. המהות של ארטמיס דורשת תנועה ותזוזה. לאחר מספר ימים במקום אחד ארטמיס מתחילה לסמן שהיגיע הזמן לזוז קצת, לבקר מקום אחר, לזכור שבחרתי בחיים בתנועה. התנועה הזו לכמה ימים למקום אחר, בטבע, בעיר אחרת, במפגש עם אנשים אחרים משרת את חוסר השקט הפנימי שלי אבל גם מזכיר לי להמשיך ולדייק את מה שאני נושא איתי במסע ולהקפיד לא לאגור ולאסוף יותר ממה שאפשר לזוז אתו ומשרת אותי גם בחפצים המלווים אותי וכמובן גם בהתחייבויות שלי כלפי וכלפי האנשים הסובבים אותי.
  אורי שפירא      Israel